بایدها و نباید های بازاریابی محتوا
نوشته شده توسط : ali

سهل انگاری در تحقیق و بررسی کافی برای یافتن کلمات کلیدی مناسب

برخی ها برای بازاریابی محتوا بر این گمانند که تحقیق بر روی کلمات کلیدی در بررسی چند کلمه کلیدی و به دست آوردن میزان جستجوی آن کلمات خلاصه می‌شود، اما چنین تفکری بسیار سطحی و نادرست است. تحقیق برای یافتن کلمات کلیدی مناسب ابزاری است که استراتژی بازاریابی محتوای شما را نه تنها از نقطه نظر SEO برنامه ریزی می‌کند، بلکه برای برند کردن نام شما، وسایل ارتباط جمعی و روابط عمومی شما هم نقشه هایی در سر می‌پروراند تا در نهایت بر اهداف تجاری خود اشراف یافته و آن ها را محقق سازید. حیرت انگیز است که بسیاری از محتوا سازان از زیر بار بررسی و مطالعه کلمات کلیدی شانه خالی می‌کنند و صرفاً به احساسات و غرایز خود استناد می‌کنند.

 

تست نکردن ایده های خلق محتوا

ابزارهایی از قبیل Buzz Sumo شما را یاری می‌کنند تا پیش بینی کنید ایده هایی که برای خلق و بازاریابی محتوا در سر می‌پرورانید کارساز و مفید هستند یا خیر و برای پاسخ دادن به این پرسش به مطالعه و بررسی عملکرد این ایده ها در جاهای دیگر می‌پردازد.

عدم استفاده از داده های AdWords برای مطالعه ضریب تبدیل و عملکرد

با کمک Google AsWords و پرداخت به ازای کلیک می‌توانید پی ببرید که چگونه کلمات کلیدی کمپین های جستجویتان بازدیدکنندگان را به خریدار تبدیل کرده است.

با اشراف بر این مسئله می‌توانید در بازاریابی محتوا و به هنگام خلق مضامین و محتوا بر روی آن دسته از کلمات کلیدی تمرکز کنید که بیشترین ضریب تبدیل را از آن خود کرده و سود دهی و بازدهی وب سایت شما را افزایش داده‌اند.

 

سکان هدایت موضوع محتوا و مضامین خود را فقط و فقط به داده های گوگل نسپارید.

ابزارهای گوگل خوب و کارآمدند اما تمام و کمال نیستند، بهترین و بی عیب و نقص ترین تحقیقات صورت گرفته بر روی SEO و بازاریابی محتوا به شمار نمی‌روند. به عنوان نمونه ابزارهای تحلیلگر گوگل به بازبینی و بررسی اطلاعاتی می پردازند که شما از قبل مهیا کرده اید و با به کار گیری آن ها شما می‌توانید بگویید که کدام عبارت در جستجوها بازدیدکننده بیشتری نصیبتان کرده و کدام یک از مضامین محبوب تر بوده است.

اما از پتانسیل های حقیقی و درک نشده شما چیزی نمی‌گوید. شکی نیست که تحلیلگران گوگل باید بخش لاینفک تحقیقات شما بر روی کلمات کلیدی باشند ولی در نظر داشته باشید که آن ها کافی نیستند و به ابزارهای دیگری هم نیاز دارید. از سوی دیگر داده های مربوط به حجم جستجوهای ابزار تحقیق بر روی کلمات کلیدی گوگل تحت عنوان Google Keyword Planner، چندان قابل اعتماد و موثق نمی‌باشد.

با کمک این ابزار می‌توانید به یک درک کلی از گرایش های فصلی، فکری و عملی دست یابید و محبوبیت نسبی عبارات مورد جستجوی چند کلمه ای را با هم مقایسه کنید اما نمی‌توانید به دقیق بودن آمار و ارقام مربوط به حجم جستجوها تکیه کرده و آن ها را حجت بدانید. به علاوه Google Keyword Planner بسیاری از کلمات کلیدی طولانی را نادیده گرفته و نمایش نمی‌دهد، مگر آن که شما به قدری ماهر و کار بلد باشید که بدانید چگونه باید همه جا را دقیق گشته، زیر و رو کنید تا آن ها را بیابید. این به معنای از دست دادن اطلاعاتی است که بسیار مهم و ارزنده اند.

 

flicker

اگر می‌خواهید از یک جایی شروع کنید ، اینجا مکانی عالی و بسیار آسان است تا حواس خود را پرت کنید . شما ممکن است به دنبال الهام گرفتن از فیلم ها باشید و قبل از اینکه بدانید به بیش از ۲۰۰ عکس مرتبط با موضوعتان نگاه کرده اید. این یک مکان عالی برای شروع تحقیق است و می‌تواند پر از سرگرمی باشد.

 

فیسبوک و گوگل پلاس

به نظر می‌رسد کمی ناعادلانه است که آن‌ها با هم ادغام ‌شوند ، اما اجازه دهید با این واقعیت روبرو شویم که هر دوی آن‌ها اساسا یک چیز هستند جز اینکه یکی بسیار محبوب‌تر از دیگری است . اساسا ، شما به خبرخوان و پست‌های دیگر برای پیدا کردن چیزهایی که می‌توانید از آن استفاده کنید ، نگاه می‌کنید .

 

 توئیتر

این یک سایت میکروبلاگینگ است , اما میکروبلاگها می‌توانند به عنوان ایده‌های کوچک عمل کنند که شما می‌توانید از آن استفاده کنید ، با مزایای اضافه‌شده که می‌توانید به سرعت از آن‌ها بهره بگیرید تا بتوانید ایده‌های زیادی را قبل از پایان دادن به ایده‌های خود به دست آورید .

 

پینترست

اینجا مکانی است که مردم ایده‌های خود را بر روی تخته می‌گذارند و بیشتر ایده‌ها و الهامات آن‌ها از چیزهایی که در وب سایت‌های دیگر دیده شده‌اند، می‌آیند . بنابراین ، اساسا اگر می‌خواهید تحقیقی انجام دهید کافی است به مواردی که دیگران نگاه کرده اند نظری بیفکنید.

 

 یوتیوب

با این کار ، شما ممکن است مقدار زیادی از محتوای الهام‌بخش را که ممکن است برای ایده‌ها استفاده کنید ، ببینید. عجیب این است که بهتر است وقتی استفاده کنید که شما یا از گرایش‌های سایت یوتیوب استفاده کنید و یا اگر از طریق پست به آن‌ها نگاه کنید. فقط سعی کنید از یک ویدیو به یک ویدئو پیشنهاد شده دیگر بپردازید تا زمانی که به چیز جالبی برخورد کنید.

کتاب درسی

اگر بخواهید ایده هایی در مورد چیز خاصی داشته باشید، کتاب های درسی علمی راهی برای رسیدن به این خواسته است. حتی اگر علاقه‌ای به خواندن آن نداشته باشید، می‌توانید به عناوین فصلی نگاه کنید و سپس آن موردی که شما را جذب می‌کند را انتخاب کنید.

بازی های ویدئویی

آنها را به عنوان الهام بخش از بین صدها سطح در نظر بگیرید. . شما حتی می‌توانید ایده های خود را از طریق نگاه کردن به ایده های دیگران بدست آورید، مانند بیماری‌های عجیب در تم های بیمارستان بازی PC قدیمی، یا می‌توانید ایده های خود را بر روی پیچ و تاب های طرح جدیدترین بازی BioShock بنا کنید.





:: بازدید از این مطلب : 129
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 18 شهريور 1399 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: