نوشته شده توسط : ali

چگونه ویزای کار کانادا بگیریم؟

متقاضیان دریافت ویزا کانادا(مهاجرت قصاب به کانادا) عموما به دو طریق می‌توانند ویزای کار کانادا بگیرند: یک روش اکسپرس اینتری (Express Entry) و دیگری از طریق سرمایه‌گذاری یا اینوستمنت (Invesment). در ادامه بیشتر به معرفی این دو روش و جزئیات آنها خواهیم پرداخت.

دریافت ویزای کار از طریق اکسپرس اینتری

اگر قصد دارید در کانادا(مهاجرت قصاب به کانادا) اقامت دائم داشته باشید این روش مناسب‌ترین گزینه است. در این روش، با توجه به مواردی مثل سطح زبان، سن، سابقه کاری، داشتن پیشنهاد شغلی و تحصیلات‌تان وارد سیستم امتیازبندی شده و در صورتی که از سمت اداره مهاجرت، تایید صلاحیت شوید، درخواست شما پذیرفته می‌شود. البته در این روش برای رشته تحصیلی و شغلی محدودیت ندارید و می‌توانید در هر زمینه‌ای که متخصص هستید، درخواست دهید. منتها باید بتوانید امتیاز 1200 را کسب کنید.

دریافت ویزای کار از طریق برنامه تجاری یا اینوستمنت

در این روش متقاضیانی که برای ویزای کار(مهاجرت قصاب به کانادا) درخواست می‌دهند باید از واجدین شرایط شغل‌هایی باشند که در لیست مشاغل حرفه‌ای کانادا (NAFTA) وجود دارند و همچنین از سوی اداره مهاجرت کانادا پیشنهاد کاری یا جاب آفر داشته باشند. ضمن اینکه اجازه انجام کار و دریافت دستمزد در خاک کانادا را نیز داشته باشند.

چگونه می توان در کانادا کار پیدا کرد؟

قبل از هرچیز برای کار کردن در کانادا(مهاجرت قصاب به کانادا) باید یک شماره بیمه اجتماعی (SIN number) داشته باشید. این شناسه در اصل به شما اجازه کار کردن در کانادا می‌دهد و از مزایای دولتی نیز می‌توانید بهره‌مند شوید. شناسه بیمه را باید از دفاتر خدمات کانادا بگیرید.

عنوان شغلی خود را مطابق با وب سایت طبقه‌بندی ملی مشاغل بشناسید. شاید عنوان شغلی که در این سر دنیا دارید با عنوان شغلی که قصد اخذ آن را دارید، زمین تا آسمان متفاوت باشد. بنابراین با مراجعه به وب سایت مشاغل، با دیدگاه‌های کاری، سطح مشاغل، سطح دستمزد کارها آشنا شوید.

منابع زیادی برای اطلاع از کار و مشاغل کانادا وجود دارد. برای مثال سایت جاب بانک کانادا اطلاعات شغلی و حرفه‌ای از روند اشتغال گرفته تا وظایف هر شغل را به طور رایگان در اختیارتان قرارمی‌دهد. در این سایت هر روز چیزی حدود 2000  آگهی استخدام منتشر می‌شود که شانس شما را برای پیدا کردن یک شغل مناسب با خدمات فدرال، بالا می‌برد.همچنین آژانس‌های کاریابی معتبر با ارائه لیست مشاغل دولتی نیز می‌تواند شما را به شغل موردنظرتان برساند.

قبل از رفتن به کانادا

سعی کنید قبل از رفتن به کانادا(مهاجرت قصاب به کانادا) با کارفرمایان ارتباط گرفته و رزومه و مهارت خود را به آن‌ها ثابت کرده باشید. به این ترتیب وب‌سایت‌های کاری و شغلی شهری که می‌خواهید در آن زندگی کنید بررسی کرده  یا به طور مستقیم با مدیرعامل‌ آن‌ها ارتباط گرفته و درخواست استخدام کنید. در این بین، در شرکت‌های بین‌المللی که در خاورمیانه یا ایران نیز فعالیت دارند یا شرکت‌هایی که برای قشر خاصی از جامعه خدمت‌رسانی انجام می‌دهند مانند شرکت‌هایی که به ایرانیان مقیم کانادا خدمات می‌دهند، و همچنین شرکت‌هایی که به طور خاص به مهارت یا تخصص شما نیاز داشته باشند مثل تسلط شما به زبان فارسی یا ترکی استانبولی، شانس استخدام‌تان بیشتر است.

در نظر داشته باشید برای مهاجرت به کانادا ، تا زمان یافتن شغل موردنظرتان، ممکن است در شرایطی قرار بگیرید که از جایگاه شغلی و اجتماعی خود در ایران، پایین‌تر باشد. در کانادا تخصص شما است که کمک‌تان می‌کند تا جایگاه شغلی خود را ارتقا دهید، نه سابقه شغل مدیریتی‌تان در ایران. بنابراین باید آستین‌های‌تان را بالا بزنید و مانند یک کارشناس رفتار کنید. پس از پیدا کردن شغل موردنظرتان، نوبت ارسال کاورلتر یا رزومه رسیده است. روزمه‌تان باید بدون ذکر سن و وضعیت زناشویی‌تان باشد و همچنین کمتر از سه صفحه به صورت واضح و مختصر باشد. اگر همراه رزومه‌تان یک CV یا نامه تایید توانایی‌های‌تان باشد که مهارت و سابقه کاری شما را نشان دهد و همچنین داشتن کاورلتر که نشان دهد چرا این شغل مناسب شما است، در دید کارفرما برای استخدام‌تان تاثیر مثبت دارد.

اخذ اقامت دائم از طریق ویزای کار

برای اخذ اقامت دائم از طریق ویزای کار بهتر است به روش اکسپرس اینتری به چند طریق اقدام کنید.

نیروی متخصص فدرال

اگر دارای سابقه کاری(مهاجرت قصاب به کانادا)، تخصص و مهارت خاص هستید و قصد اقامت در استان‌هایی به جز کبک کانادا را دارید، این روش را می‌توانید امتحان کنید. در این دسته بندی، بر اساس این روش امتیازتان سنجیده می‌شود. ویژگی قابل توجه در این روش، تخصص و مهارت شما، سطح زبان، سن، سابقه کاری و تحصیلات‌تان است. بعد از کسب حداقل امتیاز، میزان تمکن مالی‌تان را اثبات می‌کنید. در این مرحله اگر بتوانید پیشنهاد شغلی کسب کنید، دیگر نیازی به اثبات تمکن مالی نخواهید داشت. در نظر داشته باشید پیشنهاد شغلی‌ که دریافت کردید باید حداقل یک سال فعالیت داشته باشد. همچنین اگر بتوانید دوران دکترای خود را درکانادا بگذرانید، نیز می‌توانید از طریق نیروی متخصص فدرال برای اقامت دائم اقدام کنید.

 از طریق سابقه کانادایی

در این مورد پس از کسب نمره مورد نیاز که مهارت زبان‌تان را می‌سنجد، اگر دارای یک سال سابقه کاری تمام وقت و قانونی در حوزه مشاغل تخصصی در خاک کانادا طی سه سال گذشته باشید، می‌توانید به این طریق برای اخذ اقامت دائم اقدام کنید.

در صورتی که قصد اقامت در استان کبک کانادا داشته باشید، امتیازهای لازم در این روش را باید کسب کنید. اولین شرط آن تسلط شما به زبان فرانسوی است چرا که زبان مردم محلی کبک، به زبان فرانسوی بوده و تسلط شما امتیاز محسوب می‌شود. ابتدا باید درخواست خود را در بانک تقاضای کبک ثبت کنید و در صورتی که پذیرفته شدید، گواهی انتخاب کبک (CSQ) را دریافت می‌کنید. درخواست اولیه رایگان بوده اما در ادامه این روش برایتان هزینه دارد.



:: بازدید از این مطلب : 121
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 28 مهر 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ali

اخذ ویزای کار کانادا تضمینی

یکی از روش‌هایی که افراد زیادی برای مهاجرت انتخاب می­‌کنند گرفتن ویزای مهاجرت کاری کانادا است. با داشتن این ویزا متقاضی می­‌تواند در کشور مقصد کسب درآمد کند که قطعا این امر در کشورهای پیشرفته انگیزه بسیار خوبی برای نیروی کار کشورهای درحال توسعه و توسعه نیافته برای مهاجرت به این کشورها است. با توجه به اینکه کشور کانادا به عنوان یک کشور پیشرفته شناخته شده که فرصت‌های شغلی ویژه‌ای دارد و در حال حاضر در میان کشورهای توسعه یافته جزء بزرگ‌ترین و پررونق‌ترین کشورهاست و رشد اقتصادی قابل توجهی را تجربه می‌کند، مورد توجه بسیاری از افراد جویای کار و مشاغل پردرآمد قرار گرفته است. اخذ ویزای مهاجرت کاری کانادا، از طریق گرفتن یک پیشنهاد کاری از یکی از کارفرمایان کانادایی میسر می‌­شود. بعد از گرفتن پیشنهاد کار، فرد متقاضی باید پروسه گرفتن اجازه کار در کانادا یا work permit را طی کند.

در حال حاضر ویزا کاری این کشور به صورت تضمینی توسط برخی متقاضیان این نوع ویزا مورد درخواست قرار می‌گیرد. ضمن ذکر این موضوع که برای هیچ نوع ویزایی نمی‌­توان تضمینی داد، فقط می­‌توان این موضوع را در نظر داشت که روند پرونده شما کامل و بدون نقص پیش برده شود. تخصص در کامل کردن پرونده و همچنین بررسی میزان ریسک ویزا می‌تواند اهمیت داشته و قابل بحث باشد.

 

اگر داخل کشور کانادا هستید برای دریافت مجوز کاری کانادا داشتن یکی از شرایط زیر اجباری است:



  • :: بازدید از این مطلب : 100
    |
    امتیاز مطلب : 0
    |
    تعداد امتیازدهندگان : 0
    |
    مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 28 مهر 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ali

هزینه ویزای کار کانادا

 

هزینه ویزای کار کانادا(عرش آسمان) شامل هزینه درخواست بررسی مدارک از سفارت کانادا، هزینه انگشت نگاری و هزینه open work permit holder می شود که این مبلغ، بسته به نوع ویزای کاری کانادا(عرش آسمان) در سال ۲۰۲۰ (همانند ردیف شغلی، تخصصی بودن شغل، گذراندن دوره های خاص برای شغل مورد نظر، هزینه های مربوط به وکیل و …) متفاوت می باشد.

 

تمدید ویزای کار کانادا

 

یکی از رایج ترین سوالات متقاضیان علاقه مند به مهاجرت کاری به کانادا این است که آیا امکان تمدید ویزای کاری کانادا وجود دارد؟

در پاسخ به این عزیزان باید گفت که لازم است که متقاضی حداقل ۱ ماه (۳۰ روز ) مانده به پایان اعتبار ویزا، برای تمدید اقدام نماید. البته لازم است که قبل از اقدام برای تمدید ویزا، از سوی کارفرما درخواست جدیدی به اداره کار کانادا فرستاده شود. در این صورت با وجود تمام شدن مدت اعتبار ویزا، فرد متقاضی (که طی ۱ ماه گذشته درخواست تمدید داده است) می تواند همچنان در کانادا به کار خود (بصورت قانونی) مشغول باشد.

 

مدت زمان صدور ویزای کاری کانادا

 

ویزای کاری کانادا(عرش آسمان) تقریبا ۱۵۰ روز پس از درخواست اخذ ویزا، صادر می شود. البته این مدت زمان بستگی به تعداد درخواست های دریافتی در اداره نمایندگی کانادا دارد که ممکن است کمی طولانی تر شود و تا ۳ ماه دیگر نیز به تعویق بیافتد.

 
 
 

کدام استان برای مهاجرت کاری کانادا بهتر است؟

 

همانطور که پیشتر نیز گفته شد، امروزه کشور کانادا توانسته در مقایسه با سایر کشورهای جهان به یکی از بهترین مقاصد دنیا جهت مهاجرت کاری و اقامت دائم کانادا(عرش آسمان) تبدیل شود. اما استان های مختلف کانادا قوانین، شرایط و امکانات متفاوتی دارند. برای انتخاب بهترین استان برای مهاجرت باید دید هدف و انگیزه فرد از مهاجرت و زندگی در کانادا چیست و قرار است به چه فعالیتی مشغول شود و باتوجه به شغل و مهارت فرد کدام استان امکانات بیشتری و موقعیت های مناسب تری در اختیار فرد قرار می دهد.

در حال حاضر دو استان کبک و ساسکاچوان به جهت فراهم نمودن فرصت های شغلی توانسته اند به دو استان مناسب جهت مهاجرت کاری کانادا تبدیل شوند.

 

مدارک مورد نیاز برای ویزای کار کانادا

 

  • داشتن یک پیشنهاد کاری از سوی یک کارفرمای مقیم و یا شهروند کانادایی
  • ارسال درخواست دریافت ویزای کار به اداره مهاجرت کانادا
  • برخورداری از تجربه و سابقه کار تخصصی به همراه بیمه
  • برخورداری از تمکن مالی
  • ارائه گواهی سلامت و عدم سوء پیشینه
 
 
 

وضعیت و شرایط کاری در کانادا

 

شرایط اشتغال و نرخ بیکاری یکی از مهمترین مسائلی است که باید متقاضیان قبل از مهاجرت به آن توجه نمایند، چرا که بر این اساس افراد می توانند میزان شانس خود را برای پیدا کردن کار، افزایش دهند.

طبق بررسی های آماری انجام شده در کانادا(عرش آسمان)، نرخ بیکاری در سال ۲۰۱۹، چیزی حدود ۶.۳% است که این میزان در مقابل جمعیت کانادا، عدد مطلوبی است.

همچنین بر اساس این مطالعات آماری، انتظار می رود که هرساله نرخ بیکاری کانادا با کاهش چشمگیری روبرو شود، به همین جهت کشور کانادا می تواند گزینه مناسبی برای مهاجرت کاری باشد.

 

درآمد سالانه افراد مشغول به کار در کانادا

 

درآمد افراد شاغل در کانادا به طور میانگین، بعد از کسر مبلغی به عنوان مالیات، حدود ۳۰۰۰ الی ۴۰۰۰ (دلار کانادا) در ماه است.

 

کاریابی در کانادا

 

داشتن مدرک تحصیلی از دانشگاه های کانادا و سابقه کاری از کارفرمایان کانادایی، از جمله امتیازات مثبت برای متقاضیانی است که قصد کار در کانادا دارند. اما اگر از مهاجران تازه وارد به کانادا هستید و از این امتیازات بی بهره اید، هم نگران نباشید. شما می توانید علاوه بر جستجوهای فردی و مصاحبه کاری با شرکت های نیازمند به نیروی کار، از طریق موسسات و سایت های کاریابی نیز برای پیدا کردن شغل متناسب با مدرک تحصیلی و تخصص خود اقدام نمایید.

این موسسات با دریافت مقدار کمی هزینه از فرد متقاضی، رزومه کاری او را دریافت و پس از بررسی های انجام شده، متقاضی را بر اساس تخصص، به شرکت های مورد نظر، معرفی می نماید



:: بازدید از این مطلب : 97
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 28 مهر 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ali

مزایای مهاجرت از طریق ویزای کار کانادا

 

این روزها یکی از بهترین راه های مهاجرت اخذ ویزای کار کانادا است. از آنجایی که وضعیت اقتصادی و رفاه اجتماعی در این کشور در سطح مطلوبی قرار دارد و از سوی دیگر از جمعیت نسبتاً کمی نیز برخوردار است، هر ساله میزبان بیش از ۳۰۰۰ نیروی کار متخصص است که با داشتن ویزای کار کانادا به یکی از استان های این کشور مهاجرت می کنند.

 

ویزای کار کانادا ، معمولاً اقامت کارآفرینان و افرادی که دارای مهارت و تخصص مورد نیاز کشور کانادا هستند را مورد هدف قرار می دهد و دولت کانادا را ملزم می کند تا کسب و کار جدیدی برای این مهاجران ایجاد کند و با ایجاد شغل های خاص یک رقابت را در مقیاس جهانی رقم زند.

 

دلایل و عوامل بسیاری وجود دارند که نشان می دهد علاوه بر مهاجرت تحصیلی به کانادا، اقامت کانادا از طریق کار یکی از روش های برتر مهاجرتی به این کشور است. عواملی از جمله:

 

  1. وضعیت اقتصادی مطلوب و رو به رشد کانادا و سطح رفاه اجتماعی عالی در این کشور
  2. مالیات و هزینه های راه اندازی کسب و کار بسیار پایین
  3. برتری نوآوری این کشور در مقایسه با سایر کشورهای پیشرفته جهان
  4. کیفیت زندگی بالا و ایده آل
  5. پشتیبانی قوانین و مقررات کانادا از مهاجران برای شروع یک کسب و کار
  6. برخورداری این کشور از امنیت بالا
 
 
 

شرایط ویزای کار کانادا در سال ۲۰۲۰ چیست؟

 

افراد زیادی در سراسر دنیا سعی دارند به روش های مختلف به کشور کانادا مهاجرت کنند تا از موقعیت های شغلی و اجتماعی مطلوب در این کشور بهره‌مند شوند. در این میان ویزای کار کانادا از جمله روش های محبوب و پرطرفداری است که ایرانیان به منظور کار در این کشور بر اساس تخصص و مهارت خود انتخاب می کنند. معمولاً گرفتن این نوع ویزا همانند سایر ویزاها نیازمند عبور از چند مرحله خاص است. برای مهاجرت کاری به کانادا دو روش اصلی وجود دارد: برنامه اسکیل ورکر یا داشتن جاب آفر از کارفرمای کانادایی

در سیستم امتیازبندی اسکیل ورکر کانادا (نیروی کار ماهر)، متقاضی باید دو مرحله را بگذارند و از نظر مهارت و تخصص ارزیابی شود. برای عبور از مرحله اول متقاضی باید حداقل امتیاز ۶۷ از ۱۰۰ را کسب کند تا بتواند وارد مرحله دوم شود و براساس امتیازات مرحله دوم نسبت به سایر متقاضیان انتخاب شود.

در روش جاب آفر کانادا یا داشتن پیشنهاد کاری، افراد باید لیست مشاغل مورد نیاز در کانادا را بررسی کنند و در صورتی که تخصص آنها در این لیست وجود داشته باشد، از طریق موسسات کاریابی می توانند از کارفرمایان کانادایی پیشنهاد شغلی دریافت کنند.

 

اخذ ویزای کار کانادا براساس امتیازبندی اسکیل ورکر

 

دریافت ویزای کار از طریق سیستم اسکیل ورکر کانادا، منوط به داشتن شرایط زیر است:

  • سن کمتر از ۴۰ سال
  • تجربه کاری متناسب با رشته تحصیلی (حداقل ۳ سال)
  • مدرک تحصیلی (حداقل لیسانس)
  • مدرک زبان ( با حداقل نمره آیلتس ۶.۵)
  • کسب حداقل امتیاز ۶۷ در این سیستم
  • قرار داشتن رشته تحصیلی متقاضی در لیست مشاغل مورد نیاز کانادا

 

افراد مقیم کانادا نیز برای دریافت مجوز کار، ملزم به داشتن شرایط زیر هستند:

  • مجوز اقامت موقت در کانادا
  • ویزای تحصیلی (ویزای تحصیلی یا کاری همسر فرد نیز قابل قبول است)
  • پیشنهاد کاری از یک کارفرمای کانادایی
 
 
 

چگونه ویزای کار کانادا بگیریم؟

 

به طور کلی اخذ ویزای کار کانادا تصمینی منوط به دریافت امتیازات کافی از لحاظ سن، تحصیلات، سابقه کاری، دانش زبانی و بسیاری امتیازات دیگر است. متقاضیانی که از طریق این نوع ویزا برای مهاجرت اقدام می کنند، براساس توانایی ها و مهارت هایشان مورد ارزیابی قرار می گیرند. همچنین به تمامی متقاضیان مهاجرت کاری به کانادا، همزمان با اخذ ویزای کار، اجازه موقت برای زندگی در این کشور داده می شود و می توانند از تمامی امکانات رفاهی و اجتماعی همانند سایر شهروندان این کشور بهره مند شوند. روش های مهاجرت به کانادا از طریق کار به چند دسته کلی تقسیم بندی می شود که هر یک از آن ها شرایط خاص خود را می طلبد. در ادامه به معرفی این روش ها می پردازیم.

 

ویزای کار کانادا از طریق اکسپرس اینتری Express Entry

 

این نوع ویزای کانادا برای افرادی در نظر گرفته شده که تمایل دارند نسبت به دریافت اقامت کاری کانادا اقدام کنند. بر اساس آن افراد در ابتدا وارد یک سیستم امتیاز بندی می شوند و پس از تائید صلاحیت، از آن ها برای کار در این کشور دعوت به عمل می آید. معمولاً امتیاز بندی ویزای کار کانادا بر اساس موارد زیر صورت می گیرد:

  • ملیت
  • سن
  • سطح زبان
  • جزئیات پیشنهاد شغلی
  • تحصیلات
 
 

ویزای کار از طریق برنامه کوتاه مدت

 

در ویزای کار از طریق برنامه کوتاه مدت، فرد متقاضی نیاز به اجازه کار و یا پیشنهاد کاری از سوی یک کارفرمای کانادایی (مقیم و یا شهروند کانادا) دارد.

درخواست ویزای کار از طریق برنامه کوتاه مدت (اجازه کار) شامل دو مرحله زیر می شود:

  1. ارائه مجوز استخدام از سوی کارفرما برای متقاضیان خارج از کشور
  2. اقدام متقاضی برای اجازه کار و ویزای کاری، پس از دریافت مجوز استخدام از سوی کارفرما


:: بازدید از این مطلب : 124
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 28 مهر 1399 | نظرات ()