ویزای کار کانادا(مهاجرت قصاب به کانادا)
نوشته شده توسط : ali

چگونه ویزای کار کانادا بگیریم؟

متقاضیان دریافت ویزا کانادا(مهاجرت قصاب به کانادا) عموما به دو طریق می‌توانند ویزای کار کانادا بگیرند: یک روش اکسپرس اینتری (Express Entry) و دیگری از طریق سرمایه‌گذاری یا اینوستمنت (Invesment). در ادامه بیشتر به معرفی این دو روش و جزئیات آنها خواهیم پرداخت.

دریافت ویزای کار از طریق اکسپرس اینتری

اگر قصد دارید در کانادا(مهاجرت قصاب به کانادا) اقامت دائم داشته باشید این روش مناسب‌ترین گزینه است. در این روش، با توجه به مواردی مثل سطح زبان، سن، سابقه کاری، داشتن پیشنهاد شغلی و تحصیلات‌تان وارد سیستم امتیازبندی شده و در صورتی که از سمت اداره مهاجرت، تایید صلاحیت شوید، درخواست شما پذیرفته می‌شود. البته در این روش برای رشته تحصیلی و شغلی محدودیت ندارید و می‌توانید در هر زمینه‌ای که متخصص هستید، درخواست دهید. منتها باید بتوانید امتیاز 1200 را کسب کنید.

دریافت ویزای کار از طریق برنامه تجاری یا اینوستمنت

در این روش متقاضیانی که برای ویزای کار(مهاجرت قصاب به کانادا) درخواست می‌دهند باید از واجدین شرایط شغل‌هایی باشند که در لیست مشاغل حرفه‌ای کانادا (NAFTA) وجود دارند و همچنین از سوی اداره مهاجرت کانادا پیشنهاد کاری یا جاب آفر داشته باشند. ضمن اینکه اجازه انجام کار و دریافت دستمزد در خاک کانادا را نیز داشته باشند.

چگونه می توان در کانادا کار پیدا کرد؟

قبل از هرچیز برای کار کردن در کانادا(مهاجرت قصاب به کانادا) باید یک شماره بیمه اجتماعی (SIN number) داشته باشید. این شناسه در اصل به شما اجازه کار کردن در کانادا می‌دهد و از مزایای دولتی نیز می‌توانید بهره‌مند شوید. شناسه بیمه را باید از دفاتر خدمات کانادا بگیرید.

عنوان شغلی خود را مطابق با وب سایت طبقه‌بندی ملی مشاغل بشناسید. شاید عنوان شغلی که در این سر دنیا دارید با عنوان شغلی که قصد اخذ آن را دارید، زمین تا آسمان متفاوت باشد. بنابراین با مراجعه به وب سایت مشاغل، با دیدگاه‌های کاری، سطح مشاغل، سطح دستمزد کارها آشنا شوید.

منابع زیادی برای اطلاع از کار و مشاغل کانادا وجود دارد. برای مثال سایت جاب بانک کانادا اطلاعات شغلی و حرفه‌ای از روند اشتغال گرفته تا وظایف هر شغل را به طور رایگان در اختیارتان قرارمی‌دهد. در این سایت هر روز چیزی حدود 2000  آگهی استخدام منتشر می‌شود که شانس شما را برای پیدا کردن یک شغل مناسب با خدمات فدرال، بالا می‌برد.همچنین آژانس‌های کاریابی معتبر با ارائه لیست مشاغل دولتی نیز می‌تواند شما را به شغل موردنظرتان برساند.

قبل از رفتن به کانادا

سعی کنید قبل از رفتن به کانادا(مهاجرت قصاب به کانادا) با کارفرمایان ارتباط گرفته و رزومه و مهارت خود را به آن‌ها ثابت کرده باشید. به این ترتیب وب‌سایت‌های کاری و شغلی شهری که می‌خواهید در آن زندگی کنید بررسی کرده  یا به طور مستقیم با مدیرعامل‌ آن‌ها ارتباط گرفته و درخواست استخدام کنید. در این بین، در شرکت‌های بین‌المللی که در خاورمیانه یا ایران نیز فعالیت دارند یا شرکت‌هایی که برای قشر خاصی از جامعه خدمت‌رسانی انجام می‌دهند مانند شرکت‌هایی که به ایرانیان مقیم کانادا خدمات می‌دهند، و همچنین شرکت‌هایی که به طور خاص به مهارت یا تخصص شما نیاز داشته باشند مثل تسلط شما به زبان فارسی یا ترکی استانبولی، شانس استخدام‌تان بیشتر است.

در نظر داشته باشید برای مهاجرت به کانادا ، تا زمان یافتن شغل موردنظرتان، ممکن است در شرایطی قرار بگیرید که از جایگاه شغلی و اجتماعی خود در ایران، پایین‌تر باشد. در کانادا تخصص شما است که کمک‌تان می‌کند تا جایگاه شغلی خود را ارتقا دهید، نه سابقه شغل مدیریتی‌تان در ایران. بنابراین باید آستین‌های‌تان را بالا بزنید و مانند یک کارشناس رفتار کنید. پس از پیدا کردن شغل موردنظرتان، نوبت ارسال کاورلتر یا رزومه رسیده است. روزمه‌تان باید بدون ذکر سن و وضعیت زناشویی‌تان باشد و همچنین کمتر از سه صفحه به صورت واضح و مختصر باشد. اگر همراه رزومه‌تان یک CV یا نامه تایید توانایی‌های‌تان باشد که مهارت و سابقه کاری شما را نشان دهد و همچنین داشتن کاورلتر که نشان دهد چرا این شغل مناسب شما است، در دید کارفرما برای استخدام‌تان تاثیر مثبت دارد.

اخذ اقامت دائم از طریق ویزای کار

برای اخذ اقامت دائم از طریق ویزای کار بهتر است به روش اکسپرس اینتری به چند طریق اقدام کنید.

نیروی متخصص فدرال

اگر دارای سابقه کاری(مهاجرت قصاب به کانادا)، تخصص و مهارت خاص هستید و قصد اقامت در استان‌هایی به جز کبک کانادا را دارید، این روش را می‌توانید امتحان کنید. در این دسته بندی، بر اساس این روش امتیازتان سنجیده می‌شود. ویژگی قابل توجه در این روش، تخصص و مهارت شما، سطح زبان، سن، سابقه کاری و تحصیلات‌تان است. بعد از کسب حداقل امتیاز، میزان تمکن مالی‌تان را اثبات می‌کنید. در این مرحله اگر بتوانید پیشنهاد شغلی کسب کنید، دیگر نیازی به اثبات تمکن مالی نخواهید داشت. در نظر داشته باشید پیشنهاد شغلی‌ که دریافت کردید باید حداقل یک سال فعالیت داشته باشد. همچنین اگر بتوانید دوران دکترای خود را درکانادا بگذرانید، نیز می‌توانید از طریق نیروی متخصص فدرال برای اقامت دائم اقدام کنید.

 از طریق سابقه کانادایی

در این مورد پس از کسب نمره مورد نیاز که مهارت زبان‌تان را می‌سنجد، اگر دارای یک سال سابقه کاری تمام وقت و قانونی در حوزه مشاغل تخصصی در خاک کانادا طی سه سال گذشته باشید، می‌توانید به این طریق برای اخذ اقامت دائم اقدام کنید.

در صورتی که قصد اقامت در استان کبک کانادا داشته باشید، امتیازهای لازم در این روش را باید کسب کنید. اولین شرط آن تسلط شما به زبان فرانسوی است چرا که زبان مردم محلی کبک، به زبان فرانسوی بوده و تسلط شما امتیاز محسوب می‌شود. ابتدا باید درخواست خود را در بانک تقاضای کبک ثبت کنید و در صورتی که پذیرفته شدید، گواهی انتخاب کبک (CSQ) را دریافت می‌کنید. درخواست اولیه رایگان بوده اما در ادامه این روش برایتان هزینه دارد.





:: بازدید از این مطلب : 110
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 28 مهر 1399 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: