دیجیتال مارکتینگ کسب و کار آنلاین
نوشته شده توسط : ali

دیجیتال مارکتینگ چیست؟


دیجیتال مارکتینگ که در لاتین به آن Digital Marketing نیز گفته می شود، مجموعه ای از فعالیت ها می باشد که با هدف تبلیغات در خصوص یک محصول و یا خدمات و با کمک ابزار های دیجیتالی، انجام می شوند. تعریف ذکر شده، یک تعریف بسیار ساده از مفهوم بازاریابی دیجیتالی است. اما آنچه که در واقعیت و عمل با آن روبرو می شویم، بسیار گسترده تر می باشد. با توجه به سخنان دیجیتال مارکتر شناخته شده هندی به نام نیل پاتل، دیجیتال مارکتینگ به صورت زیر تعریف می شود.

به مجموعه ای از فعالیت های بازاریابی، جلب نظر مشتری و تلاش برای حفظ آنان، دیجیتال مارکتینگ گفته می شود. اما تمام این فعالیت ها در سایه ابزارهای دیجیتالی انجام می شود. در این مقاله از سری مقالات کسب و کار اینترنتی از آکادمی وبکیما تلاش شده تا در خصوص ماهیت دیجیتال مارکتینگ، مزایا، ابزار و اهداف آن توضیحاتی ارائه شود.

وقتی شما یک بازاریاب دیجیتال را از نزدیک ببینید، با شخصی روبرو می شوید که به صفحه کامپیوتر خیره شده و در حال تایپ و … است اما براستی در پشت پرده، او چگونه فعالیت می کند که می تواند منجر به سودهای میلیونی و گاهی اوقات میلیادری شود؟ شغل خوبی است نه؟ شما نمی خواهید دیجیتال مارکتر شوید؟

دیجیتال مارکتینگ چیست؟

چرا دیجیتال مارکتینگ و بازاریابی دیجیتال؟

برای پاسخ به این سوال نگاهی به گذشته می اندازیم. در گذشته، در هر خانواده تنها پدرها از موبایل استفاده می کردند اما امروزه اکثر اطرافیان ما برای انجام کارهای روزمره و اداری خود از این تکنولوژی استفاده می کنند. تقریبا تمام افراد یک گوشی هوشمند دارند که به وسیله آن در شبکه های اجتماعی عضو بوده و اطلاعات رد و بدل می کنند. بهترین نوع تبلیغات در مکانی است، که ازدحام جمعیت وجود داشته باشد. دیجیتال مارکتینگ نیز برای همین موضوع شکل گرفت که از ابزار های الکترونیکی هوشمند برای تبلیغات در این محیط ها استفاده کند.

برای آشنایی با بازاریابی دیجیتالی و نحوه فعالیت آن به مثال زیر توجه کنید

فرض کنید که قصد خرید یک گوشی موبایل دارید، اولین حرکت شما چیست؟ تحقیقات نشان می دهد که با توجه به گسترش استفاده از اینترنت، 60 درصد افراد در اینترنت تحقیق می کنند. تحقیق این افراد می تواند بر اساس مزایا، بودجه، برند و .. باشد. در اینجا فرآیند دیجیتال مارکتینگ به شما از چند جهت کمک می کند تا به نتیجه مطلوب برسید.

در گام اول دیجیتال مارکتر باید مقاله یا ویدیویی مطابق با سوال شما تولید کرده باشد و سپس آن را بهینه کند که در صدر نتایج موتورهای جستجویی مثل گوگل قرار گیرد. پس از آنکه چندین مدل را انتخاب کردید لازم است تا میان آنها مقایسه انجام دهید.

نقش دیجیتال مارکتینگ کجاست؟

وقتی که چندین تبلیغ از محصول مربوطه را که توسط روش های بازاریابی تولید شده است، مشاهده کردید نوبت به مقایسه ویژگی آن ها است. دیجیتال مارکتر، لازم است تا بررسی کند آیا تمام ویژگی ها برای محصول ذکر شده است؟ آیا کاربر می تواند بر اساس ویژگی ها تصمیم گیری کند؟ به صورت کلی لازم است تا تجربه کاربری و یا واسط کاربری را بهبود دهد. این بین روش هایی چون تحلیل نمودار گوگل آنالیتیکس وجود دارد که در دیجیتال مارکتینگ مورد بررسی قرار میگیرد. به طور مثال کاربر از چه طریق وارد سایت شده است، چرا از خرید منصرف شده است و … .

نقش دیجیتال مارکتینگ کجاست؟

انواع نمونه‌های دیجیتال مارکتینگ

1. بهینه‌سازی موتور جستجو (سئو)

این روند بهینه‌سازی وبسایت شما جهت کسب «رتبه» بالاتر در نتایج صفحات موتور جستجو است که با افزایش حجم ترافیک ارگانیک (یا رایگان) دریافتی وبسایت‌تان انجام می‌گیرد.

کانال‌هایی که از سئو بهره‌مند می‌شوند، وبسایت‌ها، وبلاگ‌ها و اینفوگرافیک‌ها هستند.

2. بازاریابی محتوا

این اصطلاح بیانگر خلق و ترفیع دارایی‌های محتوایی با هدف ایجاد آگاهی برند، رشد ترافیک، خلق راهنما و مشتریان است.

3. بازاریابی رسانه‌های اجتماعی

این اقدام برند و محتوای شما را در کانال‌های رسانه‌های اجتماعی جهت افزایش آگاهی برند، ایجاد ترافیک، و خلق راهنماها برای کسب‌وکار‌تان ترفیع می‌کند.

4. پرداخت به ازای کلیک (PPC)

یک روش ایجاد ترافیک برای وبسایت شما از طریق پرداخت به منتشرکننده برای تعداد دفعات کلیک شدن تبلیغ شماست.




:: بازدید از این مطلب : 86
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 12 شهريور 1399 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: