پیشنهاد دیجیتال مارکتینگ در سال 2020
نوشته شده توسط : ali

فیسبوک در حال پیر شدن

دیجیتال مارکتینگ : دیگر فیسبوک پادشاه نیست. طبق گفته فوربس 41% از کاربران این پلتفرم بالای 65 سال سن دارند و فیسبوک به دنبال جمع‌آوری افراد جوان است. این در حالی است که نرم‌افزار و پلتفرم‌هایی مانند Instagam، TikTok و Snapchat رشد بسیار خوبی دارند و در حال ساخت امپراتوری خود هستند. پس از رسوایی سال 2018، فیسبوک بخش بسیار زیادی از اعتبار خود را از دست داد.

درست است که فیسبوک هم‌چنان محبوب است، اما مارکترها باید اطمینان حاصل کنند که در آینده کسب‌و‌کار آن‌ها پابرجا باقی خواهد ماند. فیسبوک هم‌چنان در بخش جوان بودن کاربران خود در حال نزول است.

همین دلیل نیز باعث می شود که این بستر برای بسیاری از کسب‌وکارها کاربردی نباشد. در نتیجه متخصصان دیجیتال مارکتینگ باید بسیار محتاطانه‌تر عمل کنند که آیا مخاطب هدف آن‌ها در فیسبوک وجود دارد یا خیر؟ در غیر این صورت احتمالاً هزینه‌ای که پرداخت می‌کنند هدر خواهد رفت!

 

فیسبوک در حال پیر شدن

اینستاگرام، بسیار محبوب برای سنین پایین

در حال حاضر شاهد افزایش بسیار زیاد کاربران این پلتفرم هستیم که از مرز 1 میلیارد نفر هم گذشته است. این مسئله یعنی اینکه ما شاهد رشد بی‌نظیر یکی از شاهکارهای دنیای شبکه‌های اجتماعی هستیم. طبق آمار ،کاربران این پلتفرم اکثراً جوان هستند و این بستر نیز برایشان بسیار جذاب است.

همین دلایل باعث شده است تا ایده های کسب درآمد از اینستاگرام روز به روز بیشتر شوند. کسب درآمد از اینستاگرام به شدت رو به افزایش است. یکی از مهم‌ترین دلایل این کار هم محبوبیت بسیار زیاد و رشد خیلی سریع این پلتفرم بوده است.

اخیراً خبری منتشر شد مبنی بر اینکه اینستاگرام می‌خواهد قابلیت لایک را از این پلتفرم حذف کند. در نتیجه مارکترها هم باید بسیار مراقب باشند تا بتوانند از قابلیت‌های دیگر این رسانه استفاده کرده و استراتژی‌های خود را نیز تغییر دهند تا در نهایت بتوانند بهترین عملکرد را داشته باشند.

به هر حال چه بخواهیم و چه نخواهیم الگوریتم اینستاگرام هم مثل سایز پلتفرم‌ها به روز می‌شود و ما نیز باید باتوجه به تغییرات پیش برویم. با وجودی که این امر می‌تواند به تولید محتوای باکیفیت‌تری منجر شود، ولی برای رسیدن به این هدف باید بسیار منطقی و به دور از عجله عمل کرد، البته ناگفته نماند که شاید بعد از چنین تغییراتی بسیاری از کاربران با این پلتفرم خداحافظی کنند!

 

پادشاهی Chatbot

Chatbotها نرم‌افزارهایی هستند که بر پایه هوش مصنوعی طراحی شده‌اند و به عنوان دستیار مجازی عمل می‌کنند. این نرم‌افزارها به مروز زمان و با کمک دریافت اطلاعات مختلف از کاربر می‌توانند تعاملات بهتری را با او داشته باشند. این مسئله باعث می‌شود که چنین سیستم‌هایی به صورت مرتب بهبود پیدا کنند.

در سال‌های 2018 و 2019 این Chatbotها نقش‌های منظمی در فیسبوک داشتند. باید بگوییم که بسیاری از کارها از تهیه وضعیت گزارش آب‌وهوا و پشتیبانی مشتری گرفته تا اتوماسیون برخی از اصلی‌ترین کارهای پشتیبانی به راحتی توسط این نرم‌افزارها قابل انجام است. این ربات‌ها اجازه می‌دهند که کاربر، تعامل بسیار مناسب و متمرکزی داشته باشد، آن هم بدون اینکه به استفاده از منابع انسانی نیازی داشته باشد.

80% از مشاغل اذعان کرده‌اند که در سال 2020 از این ربات‌ها استفاده خواهند کرد، آن هم به این دلایل:

  • خدمات 24 ساعت
  • پاسخ سریع به سوالات مشتری
  • عدم نیاز به استراحت و مرخصی

طبق تحقیقات انجام‌شده در ژانویه 2020، 43% از مشتریان ترجیح می‌دهند که برای برقراری ارتباط با یک برند به جای صحبت تلفنی از Chatbotها استفاده کنند. با توجه به آمار و اطلاعات ارائه‌شده، بدون شک همین Chatbotها، یکی از سریع‌ترین رشدها را در بین پیشنهادهای 2020 خواهند داشت.

پادشاهی Chatbot

ویدئو دیگر یک گزینه نیست، یک اجبار است

اگر تا به حال از ویدئو مارکتینگ در کسب‌وکار خود استفاده نکرده‌اید، همین امسال شروع کنید. محتوای متنی نمی‌تواند به راحتی با محتوای ویدئویی رقابت کند، مخصوصاً زمانی که محصولی یا خدماتی را به صورت آنلاین به فروش می‌رسانید. این راه هم باید گفت که ویدئو مارکتینگ یکی از مهم‌ترین ترندهای سئو 2020 ، 2019 و حتی از این به بعد خواهد بود.

بدون شک در سال‌های آتی عکس، ویدئو، پادکست تاثیر بسیار زیادی بر روی سئو خواهند داشت.

طبق آمارهای ارائه‌شده، امروزه مردم بیش از هر زمان دیگری ویدئو تماشا می‌کنند و این ویدئوها نیز می‌توانند تنوع موضوعی بسیاری داشته باشند.

بر اساس یکی از همین آمارها:

  • 70% از مشتریان ویدئو برندها را Share می‌کنند.
  • 52% از مشتریان اذعان دارند که دیدن فیلمی درباره محصول یا خدمات باعث اعتماد بیشتر و البته بالا رفتن اعتبار آن محصول در نگاه آن‌هامی‌شود.
  • 72% از صاحبان مشاغل معتقدند که ویدئو، نرخ تبدیل آن‌ها را بهبود بخشیده است.

به طور کلی باید گفت که ویدئو مارکتینگ تعامل بسیار بالایی دارد، مخصوصاً اگر این ویدئو به صورت لایو هم باشد. ویدئوی زنده و ترکیب آن با اینفلوئنسر مارکتینگ می‌تواند به عنوان یک متد بسیار قوی در نظر گرفته شود. جالب است بدانید که پلتفرم Twitch دارای روزانه بیش از 15 میلیون کاربر فعال است و بسیاری از این کاربران فقط برای تماشای ویدئوهای زنده اینفلوئنسرها و یا سلبریتی‌ها به این پلتفرم سر می‌زنند.

 

محتوای خوب هنوز هم مهم است

بازاریابی محتوا یکی از مهم‌ترین بخش‌های دیجیتال مارکتینگ است و هر روز هم افزایش کیفیت آن به وب‌سایت‌ها توصیه می‌شود. امروزه علاوه بر این موضوع، در رابطه با زمینه و هدف‌گذاری نیز تاکید بسیاری صورت می‌گیرد. گوگل هر روز در درک محتوای آنلاین بهتر و دقیق‌تر عمل می‌کند. در نتیجه باید با دقت درباره هدف و موضوع کاری فکر کرد و محتوای بسیار باکیفیتی را در سال 2020 تولید نمود.

این موارد بیشتر بعد از به‌روزرسانی الگوریتم برت گوگل که در نوامبر 2019 رخ داد، صورت گرفت. این الگوریتم در درک زبان طبیعی برای فهمیدن هر چه بهتر منظور کاربر از جستجو، کمک زیادی به گوگل می‌کند. طبق گفته گوگل چیزی که مهم‌تر از بررسی آخرین و جدیدترین پیشنهادهای روز سئو است، اطمینان داشتن از سریع بودن سایت، لینک‌های مفید و هم‌چنین محتوا کاربردی و جامع است.

شما باید محتواهایی تولید کنید که مورد “هدف جستجوی کاربر” یا همان Search Intent باشد. این محتوا باید کاربردی، مفید و جامع نیز باشد.

یادتان نرود که بازاریابی محتوا هیچ‌وقت نابود نخواهد شد. با توجه به باهوش‌تر شدن گوگل نیاز است که کمی عمیق‌تر به ماجرا نگاه کنید.

 





:: بازدید از این مطلب : 112
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 4 شهريور 1399 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: