سرمایه گذاری گرجستان
نوشته شده توسط : ali

مزایای سرمایه گذاری در گرجستان

جهت سرمایه گذاری در گرجستان بایستی یک مشاور با تجربه و قابل اعتماد انتخاب کنید تا بتوانید فرصتهای سرمایه گذاری در گرجستان را به درستی شناسایی کنید

 

مزایای سرمایه گذاری در گرجستان

 

فرصتهای سرمایه گذاری در گرجستان

در این نوشته قصد داریم تا حدودی تجارب کارشناسان شرکت سام جورجیا را در اختیار شما عزیزان قرار دهیم تا با وضعیت سرمایه گذاری در گرجستان آشنا شوید.

جهت سرمایه گذاری در هر کشوری عوامل کلی زیر را در نظر بگیرید تا موفق شوید :

۱ – جمعیت کشور مقصد : جمعیت گرجستان طبق آخرین تخمین سال ۲۰۱۳ میلادی حدود ۵ میلیون نفر است. بنابراین گرجستان دارای جمعیت کمی می باشد ، در نتیجه جهت سرمایه گذاری باید دقت بیشتری کرد ولی مثلا اگر کشوری دارای جمعیت حدود ۲۰ میلیون به بالا باشد ، این عامل جمعیت، جهت سرمایه گذاری وضعیت مناسب و مثبتی خواهد داشت.

۲ – درآمد سرانه کشور مقصد : درآمد سرانه در حقیقت قدرت خرید یک کشور را نشان می دهد. هر چقدر درآمد سرانه بالاتر باشد در نتیجه قدرت خرید مردم و همچنین میزان پول در گردش بین مردم بیشتر خواهد بود. درآمد سرانه گرجستان طبق آخرین تخمین حدود ۲۰۰۰ دلار آمریکا بوده که این مقدار تا حدودی کم است و درآمد سرانه حدود ۱۰۰۰۰ دلار آمریکا به بالا می تواند این عامل را برای سرمایه گذاری مثبت کند.

۳ – مسافت کشور مقصد تا ایران : هر چقدر کشور مورد نظر شما جهت سرمایه گذاری به ایران نزدیکتر باشد امکان تعامل و تبادل بین آن کشور و ایران بیشتر می شود و همچنین هزینه و وقت شما جهت رفت و آمد کمتر خواهد بود، بنابراین در این حالت تمرکز بیشتری بر روی طرح های تجاری خودتان خواهید داشت. مسافت کشور گرجستان تا ایران خیلی کم است و می توانید با یک پرواز حدود یک ساعت و نیم از تهران به تفلیس بروید. حتی قادر خواهید بود با اتومبیل شخصی از ایران به گرجستان سفر کنید.

نتیجه گیری جهت شرایط سرمایه گذاری در گرجستان

با توجه به عوامل بالا می توان نتیجه گرفت که همه نوع تجارتی در گرجستان پاسخگو نیست و فقط یک سری از سرمایه گذاری ها در مناطق خاص می تواند سودده باشد و همچنین معمولا دوره بازگشت سرمایه در گرجستان با توجه به تجربه چندین ساله شرکت سام جورجیا در اغلب تجارت ها بالای دو سال است. جهت بهترین سرمایه گذاری در گرجستان و همچنین شناخت فرصتهای سرمایه گذاری در گرجستان با مشاوران با تجربه شرکت سام جورجیا مشورت کنید تا بتوانید بهترین گزینه سرمایه گذاری در گرجستان را انتخاب کنید.

نتیجه گیری جهت شرایط سرمایه گذاری در گرجستان

مشاوره و سرمایه گذاری در گرجستان

شروع سرمایه گذاری در گرجستان در نوامبر سال ۲۰۱۰ بود که با لغو ویزا برای شهروندان ایرانی که قصد مسافرت به گرجستان را دارند، شمار توریست های ایرانی در این کشور سه برابر شد. به طوری که در سال ۲۰۱۱ به ۶۰ هزار و در پنج ماهۀ اول سال ۲۰۱۲ به ۲۴ هزار نفر رسید. سرمایه گذاران ایرانی سرمایه گذاریهای هنگفتی را در گرجستان , متحد نزدیک ایالات متحدۀ آمریکا در منطقه , صورت داده اند؛ کشوری که به تازگی از جنگ با روسیه فارغ شده است.

 

مزایای رقابتی كشور گرجستان برای انجام سرمایه گذاری در گرجستان

  • نیروی كار ۱٫۹ میلیون نفری گرجستان تحصیل كرده هستند ( ۳۰٫۸ دارای مدارك دانشگاهی هستند )
  • میانگین حقوق ماهیانه آنان كمتر از میانگین اروپایی است ( ۳۴۶ دلار آمریكا در سال ۲۰۱۰ )
  • ۵۰٫۴ درصد جمعیت بیكار آن ( ۱۶۹۱۰۰ نفر ) بین ۲۰ تا ۳۴ سال سن دارند .
  • گرجستان از سال ۲۰۰۰ عضو سازمان تجارت جهانی است .تعرفه های پایین ترخیص گمركی دارد.گمرك مرزی كار آمدی دارد.رژیمهای تجارت ترجیحی با اروپا و آمریكا دارد همچنین رژیم تجارت آزاد با كشور تركیه و كشورهای مستقل المنافع دارد.این كشور هیچ محدودیت تجاری با هیچ كشوری ندارد.
  • زیر ساختهای تجاری گرجستان بسیار خوب است .یك شبكه سراسری پویا از راه آهن و راهها و بنادر و فرودگاهها دارد.
  • رشد سرمایه گذاری خارجی در گرجستان از سال ۲۰۰۳ به بعد در نتیجه انجام اصلاحات در مرزها برای سهولت بیشتر مبادلات مرزی و كاستن هزینه های آن ، رشد فزاینده ای را تجربه كرده است .
  • كشور گرجستان كیفیت بالایی از زندگی را به ساكنین خود ارائه می دهد .محیط زیست پاكیزه ای دارد كه نتیجه تمركز دولت آن بر استفاده از انرژیهای سبز و تولید غذاهای ارگانیك است.
  • مالیات کم
  • سیاست تجارت آزاد
  • رشد اقتصادی پایدار

بازسازي اقتصادي

يكي از مهمترين اولويت هاي دولت گرجستان به شمار می رودو در اين راستا خصوصي سازي اقتصادي، جهت گيري به سمت بازار آزاد و همگرایی با اقتصاد اتحادیه اروپا، از اولويت هاي اصلي اين كشور گردید ؛ به طوري كه با تصويب قوانين و ارائه تسهيلات خاص، گرجستان طبق آمارهاي جهاني رتبه هاي ذيل را در جهان کسب نمود :

مؤسسه« Doing Business » گرجستان را از لحاظ سادگی فعالیت تجاری در سال ۲۰۱۵در جایگاه ۱۵ (سال ۲۰۱۴ جایگاه ۱۴) و به عنوان کشور پیشرو و اصلاحات گر در منطقه اروپا و آسیای مرکزی اعلام نموده است.

مؤسسه »  Fraser Institute«در رتبه بندی خود مربوط به آزادی اقتصادی جهان برای سال ۲۰۱۵ ، گرجستان و قطر را مشترکا بعد از انگلستان در جایگاه ۱۲ قرار داده است. در این رتبه بندی ایالات متحده و تایوان بعد از گرجستان می باشند.

مؤسسه« Transparency International »بر اساس رتبه بندي  سال ۲۰۱۴ گرجستان را بین کشورهای شوروی سابق و اوروپا شرق پرچمدار مبارزه با فساد مالی می داند.طبق این رتبه بندی گرجستان در منطقه آسیای مرکزی و اوروپای شرق جایگاه اول را به اختصاص داده است.





:: بازدید از این مطلب : 111
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 4 شهريور 1399 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: